Hvorfor bør du velge teoriappen Testen.no? - Her er våre beste egenskaper!

Hvorfor bør du velge teoriappen Testen.no? - Her er våre beste egenskaper!

Bla ned for å lese artikkelen

  1. Fornøydgaranti

  2. Beståttgaranti

  3. 3000+ spørsmål

  4. Minispill

  5. Enkle forklaringer

  6. AI-anbefalinger

Tilgang til alle kurs - 7 dager

Abonnementet fornyes automatisk til ordinær pris, avslutt når du vil!

1 kr 🔥 Tilbud - nedsatt fra 199 kr

Ved å gå videre godtar du våre app- og kjøpsvilkår.

Har du planer om å øve til teoriprøven i tiden fremover, og er usikker på hvordan du skal øve? Nå trenger du ikke å å være usikker lenger. Teoriappen fra oss i Testen.no har alle egenskapene du trenger for å bestå teoriprøven for bil, moped og motorsykkel. Våre spørsmål er basert på teoriprøven du vil ta hos trafikkstasjonen. Til hvert enkelt spørsmål har vi skrevet forklaringer som gir en grundig beskrivelse av teorien. Dette er svært nyttig for å lære hvordan teorien fungerer, slik at du får en bedre forståelse.


Teoriappen vår er bygget med AI. Det gir deg muligheten til å øve til teoriprøven mer effektivt enn noen gang. Vi har laget tusenvis av spørsmål for å gi ulike vinkler på temaene du må kunne. På denne måten stiller du forberedt når du skal gjennomføre teoriprøven. Synes du det er vanskelig å finne motivasjon for å øve? Fortvil ikke. Vi har våre egne minispill som gir variasjon og en morsom måte å øve på. Videre nedover skal vi ta for oss de beste egenskapene i teoriappen vår!

Funksjoner i appen

Vi elsker teknologi, effektive løsninger og et enkelt språk. Med dette som et utgangspunkt, har vi lagt til rette for ulike funksjoner i teoriappen som skal hjelpe deg med å bestå teoriprøven og gi trygghet når du øver!

Inspirasjon fra den offisielle teoriprøven

Når du skal ta teoriprøven på trafikkstasjonen, så er det i regi av Vegvesenet. De har laget en prøve som du må bestå for å ha muligheten til og ta førerkort. Når vi har laget spørsmål til teoriappen, så har vi brukt de spørsmålene som inspirasjon. Det er for å gi deg riktig teori og spørsmål å øve på.


Det finnes ingenting som er mer plagsomt enn å forberede seg og øve på noe som ikke er nødvendig. Du trenger ikke bekymre deg for det i teoriappen vår. Hos oss kan du øve på spørsmål som du faktisk får, slik at du kan ha de beste forutsetningene for å bestå teoriprøven. Det gir deg også muligheten til å lære den teorien som er nødvendig for at du skal ferdes i trafikken på en trygg og god måte.

Teoriappen er bygget med AI (artificial intelligence eller kunstig intelligens)

Kunstig intelligens (https://snl.no/kunstig_intelligens) er et godt verktøy for å gjøre prosesser mer effektive. Så hvorfor ikke bruke det til å øve på teoriprøven? Som en av de første i det norske markedet, har vi brukt teknologien til å gi deg en bedre øvingsplattform enn før. Dermed kan du øve mer effektivt som vil spare deg tid, energi og penger!


Er du nysgjerrig på hvordan vi bruker teknologien? Vi har trent opp AI´en til å registrere dine svar når du gjennomfører tester i appen vår. Fra du starter din første runde med øving hos oss, så vil appen registrere hvilke temaer du svarer bra og mindre bra på. Dermed vil appen tilpasse spørsmålene etter ditt kunnskapsnivå. Hvis appen registrerer at du svarer feil på spørsmål innen fart og plassering, så vil du ha mer fokus på spørsmål innenfor det temaet.


På teoriprøven vil du få et utvalg av noen spørsmål fra de ulike temaene. Slik vil du øve i appen vår også. Du vil få et utvalg av tilfeldige spørsmål fra ulike temaer, men også spørsmål fra ett spesifikt tema som du kan ha fokus på. Etterhvert som appen registrerer at du har bygget nødvendig kunnskap innenfor et tema, vil den fokusere på et nytt.


Du vil få muligheten til å fokusere på å bygge kunnskap om de temaene du kan lite om. Vi synes det er en bedre måte å lære på, enn å øve litt på alt hele tiden. En annen fordel er at du slipper å øve mye på de spørsmålene du allerede kan.

Du kan øve med tusenvis av spørsmål

Vi er kanskje den teoriappen med aller flest spørsmål. Vi har fokusert på å lage mange spørsmål til hvert enkelt tema. Slik kan vi vinkle samme spørsmål på ulike måter, som gjør deg forberedt til å svare på alle type spørsmål når du sitter på trafikkstasjonen. Når du får spørsmål fra trafikksituasjoner med ulike vinklinger, så har vi troen på at du får større forståelse for teorien og det er en fordel når du skal ta teoriprøven.


Alle våre spørsmål er tilpasset teoriprøven og temalistene til hvert enkelt kjøretøy. Disse temalistene ser relativt like ut for de ulike kjøretøyene. Det som vanligvis er ulikt, er spørsmål som er knyttet til kjøretøyene. Der er det forskjell på en moped og bil for eksempel. Her får du en oversikt over hvordan deler av temalisten for moped (AM146) ser ut:


  1. Fart og plassering:
  2. Avstand til forankjørende
  3. Feltvalg, kollektivfelt, rundkjøring, envegskjøring
  4. Forbikjøring
  5. Hest i trafikken
  6. Manøvrering
  7. Planovergang
  8. Signal og tegn
  9. Sikkerhetssoner, blindsoner
  10. Siktforhold, vær, mørke, bruk av lys
  11. Stopplengde, Bremselengde, Reaksjonslengde
  12. Vegforhold, Veggrep
  13. Fører og eiers ansvar
  14. Eierforhold, registrering, vognkort, forsikring
  15. Førstehjelp
  16. Helsekrav, førerett, førerkort, øvelseskjøring
  17. Offentlige reaksjoner ved overtredelse Trafikkuhell, sikringsutstyr, tunnelsikkerhet, tretthet, rus


Fullstendig temaliste kan du se på temaliste for teoriprøve klasse AM146.

Vi har fokus på et enkelt og forståelig språk

I appen vår finner du spørsmål med forklaringer og teori som du kan øve på. Det kan være stor forskjell på hva folk kan når de starter å øve. Noen har kunnskap om bil og trafikk før de begynner å øve, og for andre er dette helt nytt. Når vi har skrevet spørsmål, forklaringer og teori, har vi hatt som mål å gjøre det enkelt og forståelig for flest mulig.


Vår egen erfaring med øving til teoriprøven er at språket gjør det mer komplisert enn det burde være. Vi vet hvor vanskelig det kan være å sette seg inn i noe for første gang, og teori for ulike kjøretøy kan virke komplisert med nye ord og uttrykk.


Med et enkelt språk ønsker vi å gjøre teoriappen mer forståelig, slik at du slipper å bruke unødvendig mye tid på å søke opp hva ord betyr når du skal øve. Teoriprøven i seg selv kan være vanskelig nok, og vi ønsker å gjøre øvingsprosessen enklere for deg.

Vi har beste fornøyd- og beståttgaranti i teoriappen

Vi mener at vi har laget den beste teoriappen som vi kan. Med det er vi så sikre på at du vil bestå teoriprøven og være fornøyd med øvingen. Hvis dette ikke er tilfellet og du har abonnement hos oss, så har du dette som en sikkerhet. Du har både fornøydgaranti og beståttgaranti. Slik fungerer garantiene for deg:

Vår fornøydgaranti

Vårt ønske er at flest mulig skal dra nytte av appen vår og funksjonene som er tilgjengelig. Og selv om vi jobber med å tilpasse oss for at flere kan bruke appen til å øve, så vet vi at folk lærer på forskjellig måte.


Hvis du ikke er fornøyd med appen og ikke føler du får noe læring ut av den, så kan du få pengene dine refundert. Hvordan? Om det ikke har gått mer enn 12 timer siden du kjøpte abonnement hos oss, og du ikke har tatt mer enn 3 tester så kan du få tilbake pengene dine.

Vår beståttgaranti

Som en større sikkerhet for deg, så har du vår beståttgaranti. Hvis du ikke består teoriprøven, dokumenterer det og sender det til oss, så har du også muligheten til å få refundert pengene dine. Her kan du få en full oversikt over vilkårene.

Statistikk

I appen får du full oversikt over statistikk som viser din kunnskap for de ulike temaene som er aktuelle for teoriprøven. Dette gir deg et godt bilde på hvordan du ligger an i forhold til teoriprøven. Forhåpentligvis kan det være en god motivasjon når statistikken blir bedre, ettersom det sier noe om progresjonen din og at kunnskapsnivået øker.


Statistikken regnes ut etter AI´en som gir et bilde på hvordan du ligger an. Heldigvis er ikke dette noe du trenger å ha kontroll på selv. Appen vil tilpasse spørsmål etter hva du kan innenfor de ulike temaene, og dermed kan du bruke statistikken til å se hvor mye bedre du blir med tiden.

Personlig veileder

Vi har en helt unik tjeneste tilgjengelig for deg i appen vår. Når du har abonnement hos oss, så har du tilgang til en personlig veileder. Ettersom det er inkludert i prisen, er det helt gratis for deg. Hva kan du bruke veilederen til? Hvis det er teori eller spørsmål som du ikke forstår, så kan du ta kontakt via mail. Veilederen vil etter beste evne forklare teorien eller spørsmålet med andre ord, slik at det kan være enklere å forstå.


Du kan når som helst sende inn spørsmål til den personlige veilederen. Du vil få svar så fort det lar seg gjøre, men det kan variere med tanke på hvor mye pågang det er på tidspunktet. Om du har andre spørsmål relatert til appen eller lignende kan du sende mail til kundeservice@testen.no.

Slik laster du ned appen

Vi har teoriappen vår tilgjengelig på Google Play og Appstore. Hvor du skal laste ned appen avhenger av hvilken telefon du bruker. Bruker du Android kan du laste ned appen på Google Play. Har du Iphone kan du laste ned appen på Appstore.

Dette kan du øve på i appen

Vi har tatt for oss funksjonene du har tilgang til i appen. Videre skal vi gå mer inn på de ulike teoriprøven for kjøretøyene, hvordan de har lagt opp og trafikkskilt. Du får muligheten til å øve på trafikkskilt uansett hvilken kjøretøy du skal ta teoriprøve på. Men, du har også mulighet til og kun øve på trafikkskilt. Det er over 300 offisielle trafikkskilt i Norge, og det er viktig å vite betydningen av dem!

Teoriappen for bil

Med våre funksjoner er vi sikre på at du kan øve på teoriprøven for bil med appen vår, på en god måte. Vi har samlet spørsmål og teori til alle temaene fra temalisten, og underkategoriene. På denne måten kan du øve og lære deg nødvendig teori for å bestå teoriprøven. Alle spørsmålene som er relevante for bil har forklaringer knyttet til seg. Slik kan du få et godt grunnlag for teorien og en bedre forståelse.

Dette bør du vite om teoriprøven for bil

Teoriappen for bil er lagt opp på samme måte som teoriprøven. Det betyr at det er lurt å vite hvordan teoriprøven er lagt opp, slik at du kan øve på en god måte. Hvordan teoriprøven er lagt opp, er blant annet antall spørsmål, tidsbruk og antall riktige svar for å bestå. Dette er ikke noe du bør ha fokus på i starten av øvingen, men det kan være lurt å tenke på før du skal ta teoriprøven. Du har mulighet til å legge opp øvingen som om det skulle vært teoriprøven, og det kan gi deg en stor fordel når du skal ta den offentlige teoriprøven på trafikkstasjonen. Slik er teoriprøven for bil lagt opp:

  1. Teoriprøven har 45 spørsmål. Du er nødt til å svare på samtlige spørsmål for å gjennomføre prøven.
  2. Når du skal ta teoriprøven har du en tidsfrist på å gjennomføre prøven. Du har 90 minutter til å svare på alle spørsmålene. Det vil si at du i gjennomsnitt har 2 minutter per spørsmål. Når du starter å øve vil du merke at det er forskjell på hvor lang tid det tar å svare på de ulike spørsmålene.
  3. For å bestå teoriprøven er du nødt til å svare riktig på minst 38 av 45 spørsmål. Det betyr at du kan ha maks 7 feil. Det er ikke minuspoeng for å svare feil på spørsmål.
  4. Disse tre punktene er du nødt til å forholde deg til når du skal ta teoriprøven. Bruk denne informasjonen til å gjøre øvingen mer realistisk. Du kan for eksempel bruke en stoppeklokke for å ta tiden på en gjennomføring. Gjør dette en rekke ganger for å se at du klarer å svare på 45 spørsmål innen 90 minutter.
  5. Du vil ha tilgang til god statistikk inne i teoriappen for bil, og dermed har du god tilgang til å se hvor mange gjennomføringer du består og ikke. Dette gir deg en god oversikt over hvordan du ligger an til å ta teoriprøven.

Teoriapp for scooter og moped

Skal du øve på teoriprøven for scooter eller moped? Da anbefaler vi at du bruker vår teoriapp med tilgang til alle funksjonene. Du finner all nødvendig teori, spørsmål og forklaringer som skal forberede deg til å bestå teoriprøven.

Nyttig å vite før du skal ta teoriprøven

Vår teoriapp for scooter og moped gir deg en stor fordel før du skal ta teoriprøven. Det er fordi vi har lagt opp spørsmålene og gjennomføringen på samme måte som teoriprøven. Det gir deg muligheten til gode forberedelser, slik at du slipper noen overraskelser når du kommer på trafikkstasjonen. Slik er teoriprøven for moped (https://testen.no/teoriproven-for-moped) og scooter:


Teoriprøven består av 30 spørsmål. Du må svare på alle spørsmålene for å fullføre prøven.

Du har en tidsbegrensing for å fullføre. På teoriprøven har du 60 minutter på deg. Det vil si at du har i gjennomsnitt 2 minutter per spørsmål. Du vil sannsynligvis erfare at ulike spørsmål krever forskjellig tid å svare på.

For å bestå teoriprøven er du nødt til å svare riktig på 25 av 30 spørsmål. Med andre ord kan du ha maks 5 feil. Du får ingen minuspoeng for å svare feil.


Bruk denne informasjonen til en fordel. Når du har gjort en rekke gjennomføringer kan det være smart å bruke en stoppeklokke for å ta tiden på gjennomføringene. Slik kan du forberede deg til å gjennomføre prøver på under 60 minutter. I tillegg har du statistikk fra gjennomføringene. Da kan du se hvor mange gjennomføringer du består. Dette kan gi en god indikasjon på når du føler deg klar for å ta den offisielle teoriprøven.

Teoriappen for MC

Til slutt kan du øve med vår teoriapp for teori til motorsykkel. Med alle våre funksjoner, spørsmål og forklaringer vil du kunne forberede deg på en god måte. Som med de to andre kjøretøyene du kan øve på, har vi lagt opp gjennomføringene akkurat som du kan forvente på trafikkstasjonen. Det vil si at du får en teoriapp for MC som lar deg øve realistisk.


Når det kommer til MC og førerkort, så tar det for seg ulike klasser. Det er A, A1 og A2. Det er en rekke ting som skiller de ulike motorsykkelklassene. Det er blant annet:


A - Tung motorsykkel. Dette er kjent som en vanlig/tung motorsykkel. Du kan ta teoriprøven for denne klassen når du er 23,5 år. Et unntak er hvis du har hatt klasse A2 i 2 år. Det kan gi mulighet til å få klasse A tidligere.


A1 - Lett motorsykkel. Lett motorsykkel er den klassen du kan ta teoriprøven og førerkort på først. Du kan ta teoriprøven når du er 15,5 år og være 16 år for oppkjøring.


A2 - Dette er mellomtung motorsykkel. Teoriprøven for mellomtung kan du ta når du er 17,5 år.

Slik er teoriprøven for de ulike klassene lagt opp

Heldigvis er alle teoriprøvene for MC lagt opp på samme måte. Det gjør det enklere for deg som skal ta teoriprøven for ulike klasser innen MC. I teoriappen for MC har vi gjort det mulig for deg å øve på alle klassene. Med våre spørsmål, teori og funksjoner er vi sikre på at du kan øve på en god måte. Med teoriappen er gjennomføringene lagt opp på samme måte som på den offisielle teoriprøven. Dette bør du bruke til din fordel. Her kan du se hvordan teoriprøven er lagt opp:


  • Teoriprøven består av 40 spørsmål. Du er nødt til å svare på alle spørsmålene for å gjennomføre prøven.
  • Du har en tidsfrist på gjennomføringen. Den er på 90 minutter. Det vil si at du i gjennomsnitt har 2 minutter og 25 sekunder per spørsmål. Sannsynligvis vil du erfare at du bruker ulik tid på spørsmålene, men det bør være godt med tid.
  • Hvis du skal bestå er du nødt til å ha minst 34 av 40 spørsmål riktig. Det vil si at du kan ha maks 6 feil. Du får ikke minuspoeng for å svare feil på spørsmål.


Med denne informasjonen kan du legge til rette for en realistisk øving. Ta tiden slik at du kan øve på å svare innenfor tidsfristen. Statistikken i den beste teoriappen vil gi deg en indikasjon på hvordan du ligger an til å ta teoriprøven.

Bruk teoriappen for trafikkskilt

Når du øver til de ulike teoriprøvene får du spørsmål som tar for seg ulike trafikkskilt. Men, du har også mulighet til å bare øve på trafikkskilt hvis du ønsker det. Det er over 300 offisielle trafikkskilt i Norge. Med andre ord, så er det en rekke skilt du er nødt til å ha kontroll på. Noen trafikkskilt er mer vanlig langs veien enn andre, men du bør gjøre deg kjent med alle sammen.


Å øve på trafikkskilt er relevant for mange. Det kan være for deg som skal ta teoriprøven og ønsker å lære seg trafikkskiltene som er nødvendig. I tillegg kan det være fornuftig for deg som ønsker å repetere eller friske opp ulike skilt. De aller fleste bruker kjøretøyet sitt lokalt, og da går ofte kjøreturer til jobb eller butikker. Hvis du skal til nye steder og spesielt andre land, kan det være fornuftig å repetere og friske opp ulike trafikkskilt. Da er vår teoriapp et godt alternativ.


Viktigheten av trafikkskilt

Trafikkskilt er en sentral del av trafikken. Hovedoppgaven til trafikkskilt er å varsle, informere, styre og lede trafikanter. Det er ulike regler som gjelder for trafikkskilt både nasjonalt og internasjonalt. Trafikkskilt kan også være plassert på grunn av tekniske og praktiske grunner.


Trafikkskilt er en del av myndighetspyramiden (https://testen.no/myndighetspyramiden) som forteller hvilke regler som er for hva og hvem. Sammen med trafikkskilt er myndighetspyramiden en del av teorien til teoriprøven.


Her er en liste over relevante skilt i trafikken og som du kan øve på i den beste teoriappen vår:

  • Fareskilt
  • Forbudsskilt
  • Serviceskilt
  • Vikeplikt- og forkjørsskilt
  • Veivisningsskilt
  • Markeringsskilt
  • Underskilt
  • Påbudsskilt
  • Opplysningsskilt

Vi oppsummerer

Hvis du trenger en komplett teoriapp for å øve på teoriprøven for bil, moped eller motorsykkel, så anbefaler vi Testen.no for deg! Med abonnement hos oss har du tilgang til unike funksjoner som bruk av kunstig intelligens, tusenvis av spørsmål, veiledere, bestått- og fornøydgaranti og mye mer! I tillegg har du muligheten til å øve på trafikkskilt uten spørsmål fra de ulike teoriprøvene. Slik kan du bli en mester på trafikkskilt!


I appen finner du spørsmål, teori og forklaringer som er basert på den offentlige teoriprøven. Vi synes det er viktig at du øver på det du faktisk får spørsmål om, samtidig som du lærer deg nødvendig teori for og ferdes i trafikken på en trygg måte. Teoriappen vår lar deg øve på gjennomføringer akkurat sånn du kan forvente på teoriprøven. Det vil si antall spørsmål per gjennomføring, riktige svar for å bestå og tidsbruk. Slik får du en realistisk øving til du sitter på trafikkstasjonen.

Vi håper å seg deg i teoriappen vår. Lykke til med øvingen!